Úterý 30. listopadu 2021, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 30. listopadu 2021 Ondřej

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J61i24ř22í 89K39o23n46r68á56d 8943148755772

EET je nepovedený experiment, který nám v první vlně zdražil jídlo tak asi o 30 % (jak kde, na vesnici nezdražil, protože se už nevaří...). Co přinese vlna "kadeřnic, řemeslníků, lékařů a právníků? Počítejte dnes, počítejte za pár měsíců.

+2/0
2.12.2019 18:48
Foto

J76i37ř53í 84Ř14e21z70n47í38k 4292272323755

V mé oblíbené restauraci zdražilo menu z 83 na 93 korun a od té doby ani o haléř.

A benzín snad dokonce zlevnil.

0/−1
2.12.2019 19:49
Foto

I56l20o86n73a 53E50r98n40e95s56t77o87v38á 7233309615190

No jasně. Benzín zlevnil jen a pouze zásluhou EET ;-D;-D;-D

Teda, pane Řezníku, Vy mi dáváte. To je jedna perla za druhou, druhá za třetí, a třetí za čtvrtou...

+1/0
2.12.2019 20:00
Foto

J63i46ř48í 85K33o94n70r86á76d 8463598855232

Jezdím po celé Moravě. Neznám město, kde by DNES bylo kompletní meníčko pod 100 Kč, ;-) Cena PHM nemá s Babišovým "narovnáním" absolutně nic společného. A když jsme u narovnání, tak co to jako je narovnat vztah obchodních řetězců, které k podnikání v ČR dostaly do vínku různé investiční pobídky a dotace s drobným živnostníkem, který je již na začátku v principu znevýhodněn? To by snad naopak ty pobídky měl získat ten drobný, třeba na vesnici, aby tu hospodu nebo obchod pro pár lidí provozoval, co?

+1/0
2.12.2019 22:21
Foto

P84a91v72e16l 47D88v58o68ř31á59k 5359775454410

EET byla výhodná jen pro výrobce evidenčních mašinek a provozovatele mobilního připojení.

+2/−1
2.12.2019 17:05
Foto

J96i16ř26í 81F56o26g76e20l 2620851376702

Proč tak nestydatě lžete?

Á vy jste ten konzervativec. Určitě z té ODS co chce rozdávat cestovací volňásky pro týnejdžry a zrušit daně do 26 let.

(Ale to už je nalevo i od KSČ):-P

0/−3
2.12.2019 12:48
Foto

P85a90v12e66l 72M62a80c19h42a92č94e65k 5161822713

Nelže, má pravdu. Jenže vám dodaná blokace brání tu pravdu poznat a uznat.

+4/0
2.12.2019 12:49
Foto

R59o94m25a87n 59P55o59b39o89r70s30k76ý 3388965187

Jenom klid. To se jen Udženija snaží vytrolit Venezuelu.

+2/0
2.12.2019 13:01
Foto

J81o19s30e19f 28S72l76a29v92í62č24e63k 4313636236313

Promiňte, ale žvaníte. Tento zákon narovnal podnikatelské podnikání. Nejvíce začal vadit až když měl platit i pro svobodná povolání t.j. právníky a lékaře. Vy jste drobný podnikatel nebo máte svobodné povolání?

+1/−14
2.12.2019 11:56
Foto

R42o15m59a67n 69P49o20b39o41r71s75k12ý 3428145797

Můžete být konkrétní a uvést, jakým způsobem Zákon o EET narovnal podnikatelské prostředí? Ale konkrétně prosím.

+3/0
2.12.2019 12:03
Foto

J45o84s22e56f 84S72l52a86v27í95č93e96k 4403946186353

Prosím. Řada podnikatelů nevykazovala naprosto žádný zisk a tím neodváděla nic na daních, na rozdíl od těch solidních. Ti nesolidní a chytří pro jistotu zkrachovali, začali podnikat pod jinou firmou, aby nešly dohledat jejich daňové úniky. To Vy ovšem také víte.

+2/−9
2.12.2019 12:13
Foto

R57o98m59a88n 63P12o31b50o60r69s17k42ý 3458565267

Ptám se Vás znovu: Jakým způsobem EET narovnalo podnikatelské prostředí.

+5/0
2.12.2019 12:18
Foto

I81l59o50n27a 37E18r69n64e69s61t71o50v73á 7553239975460

Uveďte zde pár skutečných případů, kdy drobný živnostníček (tedy ten "nesolidní a chytrý") převedl své podnikání na společnost s ručením omezeným či akciovou společnost. Děkuji.

+4/0
2.12.2019 12:19
Foto

J63o50s54e42f 53S90l80a81v90í15č34e13k 4453546816483

Madam, nic takového jsem neřekl. Ten podle Vás "drobný řemeslníček" pouze skončil a začal podnikat pod jiným názvem.

0/−1
2.12.2019 17:38
Foto

Z76b46y57š44e66k 18H29l89i89n34k93a 3501593100853

Drobný řemeslník (opět uvažujme takového s obratem do milionu ročně, OSVČ) nemá žádný důvod přecházet na s.r.o., to by se mu pěkně prodražilo a prodělal by. Ale má silnou motivaci jít na pracák a přejít do šedé ekonomiky, na melouchy.

+2/0
2.12.2019 18:21
Foto

J24i93ř43í 97K92o75n16r49á16d 8583458555272

;-D

+1/0
2.12.2019 18:53
Foto

I64l39o65n25a 26E67r35n78e76s49t11o95v41á 7343519625660

NElze podnikat pod jiným názvem, NElze podnikat pod jiným identifikačním číslem. Pokud jste OSVČ, tak máte stále stejné IČO, i kdybyste tisíckrát zrušil činnost a tisíckrát začal podnikat znovu.

0/0
2.12.2019 19:36
Foto

I86l40o40n14a 48E88r51n20e82s55t10o40v18á 7383179715730

Chtěla bych vidět toho hostinského, který má venkovskou hospůdku otevřenou jen pár dnů v týdnu večer nebo jen o víkendu, jak zruší svou kvůli EET svou živnost jako OSVČ a založí si na to akciovku ;-D

+1/0
2.12.2019 19:41
Foto

Z72b35y93š37e34k 42H41l60i44n26k92a 3961953430803

Někteří lidé dokáží vymyslet dost brutální hovadiny. Někde cosi zaslechli a teď to papouškují, aniž by vůbec tušili, o co jde a že je to vlastně naprostý nesmysl. Myslím právě ten případ, kdy se drobný živnostník přeleje do s.r.o. ;-D

+1/0
3.12.2019 18:41
Foto

P96a52v91e58l 24M85a59c90h76a73č15e84k 5781772463

Jsem alergický na formulace druhu to ví všichni.

Máte nějaké konkrétní údaje pro svá tvrzení? Pokud ne, tak i já musím konstatovat, že jen bezduše papouškujete lži vymyšlené Babišem a jeho poskokyní:-).

+7/0
2.12.2019 12:21
Foto

I41l72o88n69a 60E78r37n71e58s15t96o72v86á 7533349275850

A jen tak mimochodem. OSVČ i když nevykazuje žádný zisk, tak musí platit sociální a zdravotní pojištění alespoň v minimální částce dané pro ten který rok. Zatímco ti, kteří nic nedělají, nebo jsou to zaměstnanci na nemocenské, NEplatí zhola NIC.

+4/0
2.12.2019 12:23
Foto

J59o65s58e21f 84S25l22a58v86í74č13e59k 4603366556803

S tím naprosto souhlasím.

0/0
2.12.2019 17:39
Foto

Z66b78y61š33e16k 73H29l27i25n29k98a 3181873860133

Pokud s tím souhlasíte, pak by vám mělo dojít, že chytrý stát podporuje drobné živnostníky i v případě, že od nich nevybere žádné daně. Protože tito platí alespoň zdravotní a sociální pojištění - pořád lepší, než člověk na pracáku. Někteří drobní zaniknou, z některých vyrostou větší a z těch už stát má, protože začnou zaměstnávat lidi, z čehož plynou státu výnosy.

Jen velmi hloupý stát dusí ty nejdrobnější živnostníky a zatěžuje je všemožnými povinnostmi tak, aby je pokud možno od samostatné činnosti odradil. Náš stát je aktuálně hodně hloupý.

+1/0
2.12.2019 19:29
Foto

K33a48r87o98l29í22n86a 29V86e73p56ř12k90o61v68á 8983547700262

osvč nemusí platit sociální,pouze zdravotní je povinné

0/0
2.12.2019 19:52
Foto

I16l86o54n64a 61E52r91n38e93s69t94o23v49á 7973879105350

OSVČ musí platit i sociální pojištění. Prostě MUSÍ!

Zřejmě si to pletete s osobou bez zdanitelných příjmů.

0/0
2.12.2019 20:03
Foto

K21a47r56o61l53í91n42a 46V42e26p27ř35k62o59v10á 8633277700952

máte pravdu mýlka omlouvám se

0/0
2.12.2019 20:15
Foto

I46l92o33n47a 75E30r58n35e26s77t43o61v92á 7733679725430

OK

0/0
2.12.2019 20:27
Foto

Z32b68y54š42e62k 31H24l20i74n21k67a 3171443230843

Zjevně vám chybí nutné znalosti: https://www.cssz.cz/web/cz/obecne-informace-osvc

Návazně https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-155 §§ 2 a 5.

Poznámka: opravdu jednu dobu bylo pro OSVČ možné platit důchodové pojištění dobrovolně.

0/0
2.12.2019 20:12
Foto

Z80b26y13š88e27k 24H18l84i33n42k17a 3291633820643

Typická situace pro menší vesnici: ve vlastním domě provozuje hospodský hospodu. Má otevřeno večer a přes víkend. V nabídce má hlavně pití, případně nějakou tlačenku a podobně. Je na všechno sám a řekněme, že ani nemá děti (případně pracující manželku). K tomu, aby takový člověk rozumně vyžil, nepotřebuje až tolik peněz. Takže jemu stačí udělat obrat do nějakých 800 + kousek tisíc a žádnou daň nezaplatí - počtěte si v zákonu o dani z příjmů pro řemeslnou živnost. EET je pro něj (i pro stát) naprosto zbytečná zátěž jak finanční, tak i administrativní. Takže pokud takový hostinský stáhne roletu, nelze se ničemu divit. A tomuto říkáte narovnání podnikatelského prostředí?

Ale vy ho rovnou obviníte z daňových úniků. Nechtějte slyšet, jaké přídomky k vaší osobě mě napadají...

+7/0
2.12.2019 12:39
Foto

J42o87s91e36f 30S93l11a51v14í40č11e32k 4653546476663

Vážený pane, o tyto podnikatele vůbec nejde a nešlo. Kromě toho ty zvýšené náklady jim byly uhrazeny snížením daně z piva.

0/−2
2.12.2019 17:44
Foto

Z19b42y29š76e22k 56H63l82i25n17k59a 3681193300243

Pokud o ně nešlo, proč jsou tedy touto povinností zatížení?

Pro takového zmíněného hospodského naprosto postačuje tento způsob evidence příjmů: zápis stavu kasírky před otevřením, a zápis stavu kasírky po zavření hospody. Nic víc není třeba, z toho vznikne údaj o tržbě.

Nějaká daň z piva ho nezajímá - není plátcem DPH a nemá důvod být.

Proč má kupovat nějaké zařízení, kterému nerozumí, a nést velké riziko nemalé pokuty při nějaké drobné chybě? Proč si musí pořizovat internet (do té doby ho nepotřeboval)? Pokud to takový hostinský nepochopí hned, dojde mu to při první pokutě. A zavře tedy poté. Případně z hospody udělá soukromý klub jen pro sousedy a vy jako procházející turista utřete nos. A pak nezaplatí ani to zdravotní a sociální, které před tím platit musel.

Takže jen samé zápory, přínos žádný, pro NIKOHO.

+2/0
2.12.2019 18:15
Foto

J94i55ř91í 55K34o29n52r85á64d 8853248615842

;-D

+1/0
2.12.2019 18:53
Foto

I86l23o85n28a 78E94r49n20e31s62t87o30v40á 7373529145850

"Náklady jim byly UHRAZENY snížením daně z piva."

;-D;-D;-D Tak to je fór, který jsem ještě neslyšela ;-D

RvRvRv

Kam na to chodíte?

0/0
2.12.2019 19:51
Foto

K51a81r94o20l85í37n20a 61V90e42p89ř88k43o21v35á 8413127970382

za 800+ kousek se vám absolutně nevyplatí otevřít hospodu

0/0
2.12.2019 19:55
Foto

Z93b73y49š39e34k 73H84l33i39n66k14a 3871253420593

Za okolností, které jsem popisoval, to možné je. Počítal jsem si to.

+1/0
2.12.2019 20:01
Foto

K98a72r78o89l76í36n57a 18V26e14p17ř29k41o29v76á 8933977340542

nevěřím.z obratu 800 tisíc máte hrubý zisk před zdaněním okolo 200 tisic a to nepočítám povinné odvody.

teda pokud jste měl na mysli obrat za rok

0/0
2.12.2019 20:08
Foto

I75l91o76n41a 64E84r21n52e85s32t33o37v12á 7723109615360

Obrat pramálo hovoří něco o zisku.

0/0
2.12.2019 20:15
Foto

K68a32r18o61l66í26n40a 23V30e66p64ř90k19o89v19á 8883897870822

to je pravda,ale protože jsem měla na takovéto vesnici hospodu,tak vím jakou marži si můžete dovolit a věřte mi že jsem se o moc nespletla

0/0
2.12.2019 20:19
Foto

Z17b95y47š35e90k 24H15l32i93n79k78a 3271673290243

Věřit nemusíte. Hospodská činnost je řemeslná, a ta si může odečíst 80% z příjmů jako náklad. Což po odečtení nezdanitelného základu činí 800 + něco (nechce se mi pořád přepočítávat) tisíc ročních příjmů. Bez dětí - s nimi to pak narůstá výše. Pokud nejste úplně neschopná, pak nebudete mít těch 80% skutečných nákladů, ale třeba jen 70%. Vedle toho vám nějaký host nechá dýško, které nedaníte (pokud udržujete kasírku správně).

Takže - barák máte zaplacený, platíte jen energie a případné opravy. Vodu máte z vlastní studny (nebo obecní rozvod), ale odpad máte vlastní (třeba čističku). Náklady na provoz domu (a bydlení) jsou tedy minimální (opravy sjednáte s místními). Daň z nemovitosti zanedbatelná, protože vesnice. Poplatky za odpad minimální, protože zbytky sežerou psi, plasty, papír a sklo dáte do kontejneru, takže zbývá pár drobností do popelnice. Jídlo si vyřešíte v rámci hospody (pokrytí je třeba z dýšek), zbývají jen náklady na telefon, auto a oblečení. Na vsi takto v pohodě vyžijete za pár tisíc měsíčně.

Minimální povinné odvody jsou cca 5 tisíc měsíčně (příští rok zase vzrostou). Takže dejme tomu, že vyděláte cca 300 za rok pro sebe, z toho zaplatíte cca 60 na povinných odvodech a zbyde vám cca 20 (tisíc) na měsíc pro sebe. Na vesnici jste s takovým příjmem vysmátá. A stále se vejdete do těch 800 + něco za rok.

+1/0
2.12.2019 20:36
Foto

K67a39r12o45l24í34n59a 10V50e64p54ř86k93o22v43á 8283227820212

určitě se mi nevyplatí v tomto oboru podnikat za 20 tisíc měsíčně.pokud to berete tak jak výše uvádíte,je to vaše věc.ale je dobře že myslíte na důchod,protože z minimálních odvodů fakt nebude váš důchod vysoký a z údajných 20 tisíc si toho na důchod opravdu moc nenašetříte

0/0
3.12.2019 10:49
Foto

Z77b28y71š84e82k 69H51l21i18n29k49a 3861463320893

Jasně, avšak roli v tom mohou hrát další faktory. Jste třeba chlap po padesátce, jinou rozumnou práci už neseženete a hospoda vás baví. Takže děláte doma, můžete přetáhnout do důchodového věku (a tak si zvýšit pozdější důchod), děláte třeba jen 30 hodin týdně. Tento model smysl dává. Ale EET vám ho ničí. Zbytečně, bezdůvodně, kontraproduktivně, asociálně.

Zde při vhodné konstelaci můžete mít dvacku čistého. Případně jinde seženete práci také za tu dvacku (a dejme tomu, že také čistého), ale musíte někam jezdit, makat 40 hodin týdně, poslouchat šéfa atp. Čemu dáte přednost?

+1/0
3.12.2019 11:04
Foto

K74a50r59o87l52í68n81a 45V46e83p35ř69k27o38v80á 8463607150842

jasně,pokud vám to takhle vyhovuje tak nic proti a na jednu stranu vám dávám za pravdu.já to beru podle sebe kdy jsem byla v podnájmu a veškeré náklady musela hradit sama.do té doby než přišla krize,tak bylo vše v pohodě.káždý měsíc pro sebe hrubých 50 tisíc,volná pracovní doba,no prostě svět byl nádherný.pak přišla krize a první rok jakžtakž,druhý rok to šlo od deseti k pěti.na vsi byli většinou živnostníci a jak postupně přicházeli o práci,tak já prostě přicházela o zákazníky.nekoupili lahváče v supermarketu a do hospody přišli pouze o víkend.takže to co jsem tam vydělala jsem tam opět nechala,neboť jsem se to snažila zlomit.přesto na tu dobu nevzpomínám ve zlém,ale zpět do hospody bych se vrátila za určitých podmínek jen v důchodu.vám každopádně držím palce ať se daří a nejlíp ať se zruší to zatrolené EET

0/0
3.12.2019 17:56
Foto

Z17b46y48š67e27k 62H53l81i48n91k31a 3241663500703

S nájmem se do 8 stovek nevejdete, to je jasné (pokud není symbolický). Tedy tak, aby vám ještě něco zbylo. Ale pokud nemusíte nikoho živit (třeba děti), pak se na vsi dá žít i podstatně za míň, než je ta dvacka.

Já hospodu nedělám, jen jsem si to ze zájmu propočítával pro nejúspornější model. A EET se na mě také nevztahuje. A kdyby snad vztahovalo, zařídil bych se tak, abych z toho systému vypadnul. Protože tomu systému rozumím, jakožto programátor... A jako způsob udržení se nad vodou ve stáří bych hospodu kvůli EET nedělal už vůbec, protože by mě to snadno mohlo potopit.

+1/0
3.12.2019 18:33
Foto

D32a67n 76R62o93z68s19í46v35a47l 3980442810934

R^

0/0
2.12.2019 14:17
Foto

A78n47t13o36n41í47n 81T38i11c90h70e88r24a 6986968543616

A čo si, Slavíček, predstavujetě pod takým slovom "řada"?

A jak si vysvětlujete, že po 3 letech eet vyšší výběr daní zhruba kopíruje vyšší hospodářský růst ekonomiky, čili že přínos eet se blíží .... ano, přesně tak, nule.

+1/0
2.12.2019 19:50
Foto

Z20b13y76š67e58k 77H83l52i90n48k37a 3121413780633

Narovnal - to jen papouškujete tvrzení Bureše a finanční správy, nebo to umíte nějak doložit?

+4/0
2.12.2019 12:06
Foto

I19l10o54n22a 83E20r40n18e33s49t39o74v70á 7323789945460

Tak zrovna by mne u těch právníků zajímalo, jak se jich EET tak strašně dotkne, když téměř v naprosté většině požadují za své služby platby na účet.

+5/0
2.12.2019 12:26
Foto

R38o91m46a33n 78P27o21b87o35r52s88k55ý 3438105987

Možná jedině notáři ...budou muset elektronicky evidovat vydané kolky;-D

+2/0
2.12.2019 12:28
Foto

I58l90o35n14a 98E51r41n76e98s72t67o44v19á 7483189805670

;-DR^

Ty kolky jsem záměrně vynechala. Neboť si myslím, že to by zřejmě pan Slavíček vůbec nepobral.

+2/0
2.12.2019 12:38
Foto

J68i42ř64í 13K85o26n85r31á37d 8113948845872

Cože narovnal?8-o Pán pracuje ve státním, nemám pravdu? Počkejte, jak vámi uvedené profese narovnají prostředí a jak to opět zaplatíte. Umíte počítat? Stačí prsty na ruce. Kolik stál oběd před a po zavedení EET a kdo to zaplatil?

+1/0
2.12.2019 18:51

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz