Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pane Bábku já jsem rozhodně proti EET, ale vaše argumentace je směšná:-/Rv

1/To, že zákazník nedostane účtenku neznamená, že ji podnikatel nevystaví. .

2/ Podnikatel pokud je plátcem DPH je povinen ho odvést z prodejní ceny. Pokud o cenu DPH sníží je to jeho právo, ale přesto ze skutečně zaplacené ceny DPH odvést musí.!!

3/ Pokud chce podnikatel podvádět tak při prodeji bez účtenky a nezařazení příjmu do účetnictví neošidí stát jen o DPH, ale rovněž o Daň z příjmu a o povinné odvody, které se počítají ze základu daně.

4/ Zákazník nemá povinnost odebrat účtenku a nemá jak zkontrolovat zda podnikatel řádně odvádí daně a odvody ani když účtenku odebral. Jednoznčným viníkem případného podvodu je podnikatel. Zákazník je maximálně spolupachatelem v morální rovině.

10 0
možnosti
LS

V některých bodech s vámi nesouhlasím. Pokud, řekněme, poptávám nějakou stavební úpravu na domě, která by stála 100.000 (bez DPH), tak s DPH (a tím pádem i účtem) by stála 121.000. Pro řadu lidí je ten rozdíl dost podstatný, málokdo jej dokáže ušetřit "z jedné výplaty". Jakou konečnou cenu díla pak zákazník zaplatí je otázka. Řemeslník nemusí zákazníkovi účtovat 100.000, ale třeba ještě méně, řekněme 95.000 právě proto, že z té částky odečte další daně, které musel jinak zaplatit, sám si ponechá jen to, co by mu zbylo po zaplacení všech daní. Uznávám, tohle asi nebude běžný případ.

K "podvodu" může také dojít v případě, že si řemeslník vyžádá od státu vratku DPH na materiálu, který nakoupil a spotřeboval na zakázku, z které DPH neodvádí. Na druhou stranu tohle asi nelze použít úplně vždy, materiál by musel nějak "rozepsat" na jiné zakázky, aby se nedostal při kontrole do problémů, takže je reálná i ta možnost, že sice řemeslník zboží nakoupí (včetně DPH), ale DPH pak nenárokuje (možná málo pravděpodobné, ale zase mnohem bezpečnější z hlediska kontrol).

Pokud řemeslník nedá na zakázku účet, tak ani DPH odvádět nebude ... sice teoreticky musí, ale neobjeví-li se účtenka v účetnictví (jako že by to byla blbost), tak z toho ani DPH odvést nemůže

0 1
možnosti
  • Počet článků 99
  • Celková karma 37,00
  • Průměrná čtenost 1544x
Jsem altruista, táta a sedminásobný děda. Jsem také lyžař a vodák. Profesí jsem krizový manažer, stratég, a především podnikatel.
Pro potřeby čtenářů je asi důležitější, že jsem pravicový konzervativec. Svoboda jedince, právo rozhodovat o svém životě a nést za to odpovědnost jsou pro mne nejvyšší hodnotou.
Deset let pracuji pro české podnikání (zdarma), deset let podporuji malé podnikatele a živnostníky (nejen prací, ale i penězi). Před sedmi lety jsem založil Podnikatelské odbory, které dnes mají více než 15 970 členů.
Ohromný tlak, který vyvíjí na společnost EU i levice v USA, jejich ideologicky vedené projekty Green Deal, ESG, CBDC, AML, GDPR, LGBT+, diverzita a inkluze, vedou k likvidaci drobného podnikání, k likvidaci svobody. Proto budu vždy hájit práva a zájmy podnikatelů a živnostníků a všech slabých proti silnému státu.

Moje životní motto: No co, aspoň jsem to zkusil! (kdo uhodne autora, může si dát sklenku)