Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

EET přijde! Nové a lepší! R^

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, digitalizace státní správy je komická a nic nepřináší, tedy vlastně přináší, jak uvádíte, čerpadlo na miliardy. Kdyby začali snížením byrokracie, udělali by lépe, protože pro občana nebo živnostníka je lhostejné, jestli má deset formulářů vyplnit na papíře nebo elektronicky. Nejprve je potřeba z těch deseti formulářů udělat jeden, ideálně žádný. Navíc je to poměrně složité, protože státní správa si nikdy nedokáže zajistit odpovídající a funkční registry nebo systémy, protože státní úředník tomu nerozumí, nedokáže posoudit, které řešení je nejlepší, k tomu tlak na transparentní výběrové řízení a výsledkem je, že nefunguje nic.

1 0
možnosti

Mně osobně jsou datové schránky k velkému užitku a jsem za ně rád. Jenže já jsem právě ten úzce zaměřený ajťák... A zcela chápu, že tuto technologii neumí správně používat zdaleka každý, tady cpát datovku babičce, která si přivydělává k důchodu, nebo instalatérovi, který opravuje kapající kohoutky po domácnostech, je zvrhlost.

Jinak já si představuju digitalizaci státní správy především tak, že mě úřad nebude prudit doložením čehosi, co stát už má v držení (třeba na jiném úřadu) a úředník si danou věc zjistí sám. A také třeba to, že když zažádám o stavební povolení, úřad si obešle všechny ostatní úřady sám a nebude mě honit pro všemožná razítka.

2 0
možnosti

J46o34s30e31f 62H16e76r33t16l

18. 3. 2022 15:48

Správně.

Klasickým případem toho, kdy stát už informace má, je třeba u OSVČ Přehled o příjmech a výdajích. Proč mám vyplňovat nějaké další papíry, když stát má od finančního úřadu moje daňové přiznání a kolik jsem zaplatil na pojištění, to ví ze svých údajů. Takže by úřad měl posílat Přehled k odsouhlasení mně a ne naopak. Místo toho všechno necháme tak, jak je, zdigitalizujeme a budeme dále udržovat při životě nějaký IT Crowd a živnostníky budeme otravovat, aby si pravidelně aktualizovali aplikace. Super.

1 0
možnosti

J81o55s70e47f 96H91e76r60t41l

18. 3. 2022 12:16

Taky se divím, že odpor proti povinným datovým schránkám je tak malý.

Je to jednoduché - mladí mají vymyté mozky a úplně se jim ztrácí souvislost mezi výsledkem práce a obsluhou pracovní činnosti. Když nějaký systém (=digitální) nefunguje, je to podle nich akorát o tom, že se musí udělat systém nový (opět digitální). O tom, že by někde stačil např. krátký papírový formulář na 1 stranu, není vůbec řeč. Takže se nám tady rozmohl takový nešvar - volíme Piráty, kteří nejsou schopni vyplodit souvětí, kde se nevyskytuje slovo "digitalizace" nebo "digitalizovat".

Starší ročníky mají strach, aby nebyli zesměšněni jako nepružní, tak mlčí. Nebo rovnou volí Piráty, protože volí "budoucnost pro mladý".

0 0
možnosti
Foto

Datové schránky mají být ne povinné, ale automaticky zřízené, když se přihlásíte do státní správy přes portál NIA. Tím ale prokazujete značnou počítačovou gramotnost a v takovém případě vám spíš DS pomůže, než že bude na obtíž.

Kromě toho datovou schránku fyzické osoby nepodnikající můžete deaktivovat.

Já jsem s DS dlouho váhal, nakonec jsem to udělal - a hned druhý týden mi to ušetřilo 2 cesty na poštu pro obálku s pruhem.

Ani nemluvme o lidech, kteří žijí jinde, než mají adresu trvalého bydliště - pro ně je datová schránka nutností.

Daňové přiznání - to funguje elektronicky asi nejdéle - naprosto skvělé: výpočet daně máte provedený autorizovaně, tedy nemohou tam být formální chyby. A zase: ušetřená cesta až dvě na finanční úřad, plus komfort - proti růžovému formuláři, tlustému návodu, tužce a kalkulačce. Dokonce i proti těm Excelům, které o měly usnadnit - pokud ovšem nějakou položku neinterpretovaly jinak, než FÚ (a zákon) - taková chyba mě málem ošidilo o 6 tisíc.

0 0
možnosti

V tomto směru Vám přeji úspěch, ono nejde jen o drobné živnostníky, povinnost datových schránek dopadá i na Společenství vlastníků a spolky. Mám už té buzerace po krk. Teda spíš nad.

4 0
možnosti
Foto

P10e59t52r 29H69a29n74n78i13g

18. 3. 2022 10:06

Vynikající článek. Divil jsem se, že se zatím nikdo touto nesmírnou šikanou pro živnostníky (ale i pro autory staršího ročníku narození, kteří tak nějak nejsou s digitálním světem v příliš přátelském svazku) zatím nikdo nekritizoval. Zavedení povinných datových schránek pro živnostníky bude znamenat konec poctivých živnostníků, hlavně řemeslníků starších ročníků, kteří mají ten správný fortel a poctivě konají své řemeslo ku prospěchu zákazníků. Skončilo EET a už se na ně hrne ještě větší problém. Ty datové schránky mají svá úskalí a kdo není v počítačích zběhlý, bude mít problém. Sám, jako předseda Rozumných musím v komunikaci s úřady datovou schránku používat a kolikrát si mocně zanadávám při její obsluze. Vždy, když mi přijde odkaz do mailu, že mám něco v datové schránce, tak mi stoupne adrenalin. A upřímně řečeno, takový živnostník v důchodovém věku si řekne, než se takto rozčilovat, tak skončím se živností. Je vidět, že ti mladí digitálníci nežili v minulém režimu. Česká hlavička přijde na všechno. Prostě se to všechno bude dít na černo formou melouchů. Je vidět, že se nám komunismus vrací. Nechme datové schránky, jak píše autor na dobrovolnosti a ne nařízení příkazem. Ovšem bohužel, my skladatelé, jejichž díla se stále hrají a jsou živá, takovou možnost mít nebudeme. Tantiémy totiž jdou přes digitální vyúčtovací techniky a tak si budou někteří z nás zaplatit znalce, který by obsluhoval jeho datovou schránku. Já to díky své činnosti předsedy strany už umím, ale co ti, kteří mnohdy nemají ani počítač. Znám dokonce jednoho naprosto špičkového autora, jehož díla se každoročně hrají v televizích a každý je zná, ten dokonce nemá ani mobil, natož chytrý mobil či počítač.

2 0
možnosti
  • Počet článků 99
  • Celková karma 37,00
  • Průměrná čtenost 1544x
Jsem altruista, táta a sedminásobný děda. Jsem také lyžař a vodák. Profesí jsem krizový manažer, stratég, a především podnikatel.
Pro potřeby čtenářů je asi důležitější, že jsem pravicový konzervativec. Svoboda jedince, právo rozhodovat o svém životě a nést za to odpovědnost jsou pro mne nejvyšší hodnotou.
Deset let pracuji pro české podnikání (zdarma), deset let podporuji malé podnikatele a živnostníky (nejen prací, ale i penězi). Před sedmi lety jsem založil Podnikatelské odbory, které dnes mají více než 15 970 členů.
Ohromný tlak, který vyvíjí na společnost EU i levice v USA, jejich ideologicky vedené projekty Green Deal, ESG, CBDC, AML, GDPR, LGBT+, diverzita a inkluze, vedou k likvidaci drobného podnikání, k likvidaci svobody. Proto budu vždy hájit práva a zájmy podnikatelů a živnostníků a všech slabých proti silnému státu.

Moje životní motto: No co, aspoň jsem to zkusil! (kdo uhodne autora, může si dát sklenku)